"Strbersgem" Nem hiba tettem idzjelbe a szt, br ltalban ebbe kategorizlnak bele. Nem is a msik vglet, a f leszarom tpus vagyok, de akkor is, nlam ez tg fogalom..
Nem mindig voltam ilyen nagy tanuls, mr-mr fggsgbe hajlan. St, kilencedikben angolon kvl szinte nem is tanultam, mg is meglett a 4,5-s tlag. Alapbl van agyam tanulni, meg persze hozzllsom is. Nem veszem flvllrl, valamint igyekszem a maximumot kihozni magambl, ez minden tren igaz rm. Na de hogy jtt ez a nagy tanuls mnia, szintn, nyoms indokot mg nem tudok, viszont azt igen, hogy mr kicsit tlontl is sok idm megy el r.
Elszr is felvzolom, hogyan tanulok, s hogyan fejldtem erre a szintre. Mg anno nyolcadikban elkezdtem az gymond 'jegyzetrst', azaz a fzetben, knyvben megtallhat dolgokat rtam ssze. Tizedikben dett gy tanultam pr trgynl, nyelvtannl, fldrajznl s kminl. Most pedig, 11-ben trltem ezt a jegyzetrst, helyette rn piszkozatot rok egy fzetbe, irodalom, nyelvtan, tri, biolgia, fldrajz egybe, majd trom bvebben a fzetbe, illetve sznekkel kategorizlom az anyagot. Na s ez az, ami zavar, hogy sok idt vesz el tlem! Plne gy, hogy nem haladok folyamatosan, le vagyok maradva.. De pl. irodalomnl jl jn ez, fldrajznl-biolginl pedig az brkat is trajzolom, ami szintn segt tud lenni. A trit meg konkrtan csak tmsolom. A nyelvtannak meg konkrtan semmi rtelme, mert csak a knyvbl tanulok. Utbbit biztos mellzni fogom, a tbbit nem hiszem. A hlye szoksom miatt, hogy ht gy olvashatbb, meg szebb, meg ha jra trom, jobban megmarad.
s akkor jhetnnek a megoldsok. A nyelvtant egy az egyben sztornzni fogom, mr a mostani dolgot mg befejezem, azutn mr csak a knyvben alhzom, s megtanulom, mr is egy rakat idt megsproltam. A msik az, hogy taln a sznetekben is nyugodtan elszedhetnm, s trhatnm a dolgokat, mert van egy rakat olyan 10-25 perces sznetem, ahol egybknt semmit sem csinlok. Na meg persze nem tm el az idt felesleges dolgokkal (pl. itt lk fl rt, amibl 5 perc hasznosnak mondhat dolgot csinlok), hanem inkbb rok. Meg nha-nha majd megprblok nem a piszkozatfzetemben rni rn, mert nhny rn kajak alig runk egy oldalt, s nem is folytonos diktls, hogy mg pp, hogy letudom rni. Na majd igyekszek ezentl.
Vgl pedig az indokom. Mint mondtam, nem veszem flvllrl a tanulst, nekem fontos, hisz javarszt csak ez a ktelessgnk, hogy tanuljunk. Egyltaln nem az a tipikus, utlom, rohadt unalmas dolog nlam, a legtbb trgy azrt rdekes, nem rt ha tudjuk, plne, ha tovbb is tanulunk, vele, vagy rettsgi trgy.. Ezrt is van nlam kiemelt helyen az irodalom, trtnelem (br nem vagyok humn alkat). Valamint a tudat, hogy nem kszlk holnapra semmit sem, majd lesz ami lesz. Na n ehhez gy egyltaln nem tudok hozzllni. Pl. irodalombl tanulok rrl-rra, hiszen mindig van felels, s hiba, egy alaptudssal simn megvan a ngyes, azrt mgis mennyivel jobb az ts, s a tanr dicsrete, hogy hha, ilyen felelst se hallok mindig! Nekem iszonyat jl tudnak esni az ilyen elismersek, s ptenek is, mert ht van mit, bven.. (nem, nem vagyok nbizalomhinyos, tudtommal). Meg ht bizonyos szinteken fejleszt is, mert ha lelk, megtanulom ezt, nem pedig elsumkolom, utbbival nem leszel tbb. Jobb kitartnak, trelmesnek lenni, szerintem akr alap szinten is. Egybknt sem egy rkk tart folyamat ez az iskolai let, mg 2 v a gimibl, aztn egyetem.. Ott aztn meg plne nem j, ha lusta az ember, ht mg a munkahelyen. Vannak dolgok, amiket igenis komolyan kell vennnk, hiba alap dolgok, pl. idben berni.
|