másodév, szorgalmi időszak, I. fejezet
Mint már megszokhattam (volna), most sem úgy teltek el a hetek a szorgalmi időszakból, mint nagyjából terveztem. Na meg ugye még el se telt egyáltalán, hisz ez még "csak" a 12 hét, van még bő három hetem, de mivel kivételesen az írásingerem küszöbérték fölötti, így mesélek kicsit erről a másodévről.
Még emlékszem, hogy anno, a sikeres anat vizsgám után mennyire lelkesen vártam az új félévet, előre fújtam az órarendet, a tematikát, stb.. Na hát ez a lelkesedés elég hamar ki is fújt, ugyanis eléggé leterhelt az, hogy relatíve sok időm, és egyúttal energiám megy el a bejárással (pl. fél hatkor kelek azért, hogy 8-ra beérjek), sok óránk is van szerintem (és én még tesit is fel akartam venni, hát áldom magam, hogy leadtam végül), mindezek tetejében valahogy sose volt elég időm semmire, vagyis semmiből sem tudtam tartani az ütemet, pláne mikor jött a zh zh hátán időszak.. Na ott éreztem, hogy valami nem jó. Nagyon sok mélypontom volt, és sajnos sokszor akkor estem bele ebbe az állapotba, amikor éppen közelített egy számonkérés.. Amik után kivétel nélkül rájöttem, hogy igazából nem az egyetem nehéz (persze nyilván az), hanem én teszem azzá a sok stresszeléssel. Úgyhogy egyébként is bőven van még mit tanulni, de az én buksimra is bőven ráfér a rendet tevés.
Vidámabb vizekre evezve, azért tantárgyak szempontjából sokkal inkább élvezem, vagy egyáltalán élvezem az órákat. Az összes élettan előadáson ott vagyok, persze legfőképpen azért, hogy szépen felvegyem őket, aztán csodálatos jegyzeteket készíthessek az előadásábrák és az általam gépelt anyagok egyvelegével, ami bár iszonyatosan időrabló, mégis annyira hasznos, hogy egyelőre nem találtam jobb megoldást a tanulásra. Mindenesetre legalább nem kell a könyvet bújnom, nem sokat olvasgattam belőle, de valahogy egyszer sem volt szimpatikus, ellenben az előadásanyagok között nem igen van olyan, amit ne szeretnék ezért, vagy azért, bár a nagy kedvencem szerintem a szabályozás marad. Nem tudom miért, de elég hamar megértem őket, és főképp meg is maradnak hosszútávon. És habár ennyire közel nőtt hozzám az élettan, jegyekben ez annyira nem tükröződik, ugyanis az első tesztem 61%, a második 63% lett, a harmadikat pedig ma írtuk, kíváncsi vagyok rá. Főleg az előzőek fényében, mert a másodikra "lesz ami lesz" alapon mentem el, nem is végeztem az összes előadás visszahallgatásával és kiírásával, hát még a tanulgatással.. Ahhoz képest meglepően könnyű volt a teszt (nem csak szerintem), és mindig rájövök utána is, hogy igazából nem nehéz az élettan, csak rá kell szánni az időt, és ismételni kell.
A bikém előadásokat relatíve hamar passzoltam, több, mint egy hónapig rendszeresen bejártam, de a lipides előadások után elment a kedvem, ugyanis nem láttam értelmét az ott ülésnek úgy, hogy semmi, de tényleg semmi nem ragadt rám, és a felvett hanganyagokat se hallgattam vissza, mert tudtam, hogy felesleges, ellenben a tanárok által készített jegyzet egész jól tanulható. A szemináriummal meg fordított a helyzet, eleinte nem szerettem, kész katyvasz volt nekem az egész szénhidrát téma órán, viszont egész hamar rákaptam a tanárunk magyarázására, és most már sokkal érthetőbb, átláthatóbb, és ami még külön jó, hogy nem fáradok el rajta. Ebből még csak egyszer írtunk, az 73% lett körülbelül, a második pedig jövő héten várat magára. Ahhoz képest, hogy a bikémet nem kedvelem annyira, mint mondjuk az élettant, szerencsémre azt érthetősége meg a logikussága miatt egész jól tud menni. Ha jól kalkuláltam akkor a szemináriumi dogákból lesz úgy +9 pontom, szóval ha összejön a 4 bikémből megajánlottan (!) nagyon boldog leszek. :)
Voltaképpen a legfőbb célom az volt, hogy az élettant és a bikémet is kiváltsam, hogy csak az anatszigó maradjon vizsgaidőszakra. Mivel még mindig nagy esélyem van rá, hogy ez megvalósul, amiért -habár nagyon nem hangoztatok eleget- büszke vagyok magamra. :) Persze nyilván nem is én lennék, ha nem húznám a szám (mint az első anat vizsgámnál a 4,4-es átlag miatt), de egyrészről legalább igyekszem megtanulni megbecsülni, hogy egyáltalán sikerült, és ez a lényeg, egy jegy amúgy sem tükrözi feltétlen a tudást.. Másrészről pedig ha már felismertem a hibákat, akkor igyekszem, vagy legalább próbálkozok javítani rajtuk. Na meg ugye a legfőbb lényeg az, hogy itt vagyok egy orvosi egyetemen, ahol azt tanulok, amit szeretnék, mert ha belegebedek se tudnék mást tanulni amúgy. :"D
Szóval anatómia. Valahogy az előadások mindig kiestek nálam, nem csak anno, hanem most is, legfőképpen az időzítésük miatt, illetve mert számomra elég jól tanulhatóak a szükséges könyvek (szövi, embri, funkci). A szemináriumokat változatlanul jó alapnak érzem a tanuláshoz, a bonctermeseket pedig félig-meddig. A negatív fél a hosszúságának szól (2x3x45 perc), oké, hogy az óra majdnem fele magyarázással tel el, de a másik fele, hát.. Persze nyilván rajtam áll, hogy hasznosan töltsem. Ami jó, vagy jó volt, hogy tanárnő nagyon jól magyarázott, jó rajzokkal látott el minket, de sajnos most már nem ő tartja az órákat, hiányzik is. Ezeket az órákat élveztem egyébként legjobban, kb. hetem fénypontjai voltak. És habár kiskedvenc nálam az anatómia, az elvárásaimhoz képest (is) borzalmasan el vagyok maradva a tanulásával, hébe-hóba kidolgoztam egy-egy tételt, a szövettant azt tanulgattam ha tesztet írtunk, így ebből legalább relatíve nem lesz nehéz dolgom, mert csak újra kell tanulnom. Apropó, az első tesztem tök jó lett a 8 pontjával, míg a másodikat úgy elcsesztem, hogy magam sem értem, hogy alkottam 4 pontot, bár akkor nagyon nem voltam toppon agyilag. Habár még így is van esélyem legalább arra, hogy egy bónuszom legyen szöviből, hát majd meglátjuk, hogy sikerül-e írnom 9 pontot az utolsó teszten. Igazából emiatt azért nem fáj annyira a fejem, mert így is úgy is meg kell tanulni mindent, mert ki tudja mit húz az ember. Hát embrit speciel nyilván, amit hébe-hóba olvasgattam vonatozások közepette, úgyhogy erre is alaposan rá kell majd állnom vizsgaidőszakban.
De a vizsgaidőszakos anatszigóra való készülés, és az azt megelőző egy hetes "pihenő", ami ez után a szorgalmi időszak után már most úgy érzem, hogy nagyon is jár, majd külön posztot érnek. Illetve eszembe jutott még egy mi van az "orvosis" táskámban féle ötlet is, na meg hogy mikre jöttem rá újfent, mert hát valamit mindig tanul az ember a tananyagon kívül is. :D Aztán remélhetőleg olyasmire is lesz a kapacitásom, ami nem egyetem téma.
|